Moduł Pracownicy w systemie PasCom II umożliwia kompleksowe zarządzanie danymi personalnymi pracowników zarówno firm własnych, jak i kontrahentów. Centralizacja wszystkich informacji kadrowych w jednym miejscu pozwala na łatwy nadzór nad kwalifikacjami pracowników – np. kierowców, takimi jak posiadane licencje, prawo jazdy czy uprawnienia ADR, a także na kontrolę danych wrażliwych. W kartotekach gromadzone są zarówno dane osobowe, jak i informacje dotyczące przynależności do odpowiedniej struktury organizacyjnej, przydziału kosztowego i Centrum Kosztowego (tzw. MPK).
Rejestracja i zarządzanie danymi w organizacji
Moduł Pracownicy sprawdza się jako szczegółowa ewidencja danych personalnych niezbędnych do sprawnego działania działu kadr i zgodności z przepisami prawa. Może również pełnić funkcję bazy informacji o kierowcach oraz pracownikach realizujących zadania związane z transportem i spedycją. W kartotece pracownika można zarejestrować zarówno podstawowe dane kontaktowe, jak i rozszerzone informacje identyfikacyjne, takie jak:
- numer konta bankowego
- adres główny i korespondencyjny
- nazwę i adres właściwego Urzędu Skarbowego
- numer identyfikacji podatkowej (NIP)
- numer dowodu osobistego oraz PESEL
System pozwala także na przypisywanie do pracownika różnego rodzaju dokumentów, takich jak zezwolenia na pracę, prawo jazdy, certyfikaty, polisy ubezpieczeniowe, umowy czy przepustki. Każdy dokument można opatrzyć datą ważności, a system monitoruje terminy i wysyła powiadomienia o zbliżającym się wygaśnięciu ważnych dokumentów.
Z myślą o bezpieczeństwie danych osobowych, wybrane informacje mogą zostać ukryte przed określonymi użytkownikami systemu przy użyciu mechanizmu wizualizacji zgodnego z wymaganiami RODO. W związku z tym, zarządzanie danymi osobowymi odbywa się w sposób zgodny z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
Rozszerzenie funkcjonalne: zarządzanie urlopami i absencjami
Moduł
Urlopy i Absencje integruje się z kartoteką pracownika, umożliwiając kompleksowe zarządzanie czasem pracy i nieobecnościami. Jest integralną częścią projektu Flota II, natomiast w systemach Transport II i Spedycja II dostępny jest jako moduł dodatkowy. Uzupełnienie kartotek pracowniczych o ten moduł pozwala zachować spójność danych kadrowych i kosztowych w jednym systemie, usprawniając wszystkie procesy w firmie – bez potrzeby inwestowania w dodatkowe rozwiązania.