Kartoteki transportowe pozwalają na rejestrację i gromadzenie informacji związanych ze spedycją drogową, ułatwiając bieżącą obsługę zleceń i tworzenie analiz. Oprócz podstawowych kartotek, takich jak np. kartoteka zleceń transportowych, kontrahentów, pracowników czy dokumentów przychodowych i kosztowych, system obejmuje również następujące kartoteki:
• Miejsc wzorcowych: rejestruje szczegółowe dane miejsc, w tym nazwy, adresy i przypisanych kontrahentów. Zdefiniowane trasy mogą być wielokrotnie wykorzystywane przy rejestracji stawek i generowaniu tras zleceń.
• Tras: rejestruje szczegóły tras, takie jak dane adresowe, współrzędne geograficzne oraz wykonywane czynności w poszczególnych punktach.
• Usług: zawiera informacje o dostępnych usługach, jest pomocna przy wystawianiu dokumentów przychodowych.
• Kosztów: wspomaga wystawianie dokumentów kosztowych poprzez kategoryzację.
• Towarów: zawiera podstawowe informacje o towarach będących przedmiotem spedycji drogowej.
• Ładunków: rejestruje wszystkie ładunki, w tym dane o datach, godzinach załadunku i rozładunku, adresach, rodzaju towaru, jego opakowaniu, ilości, wadze, wymiarach, numerach referencyjnych oraz wymogach przewozu.
Dzięki tym kartotekom użytkownicy mogą efektywnie zarządzać danymi spedycyjnymi oraz generować potrzebne dokumenty i analizy.